وبلاگ

روسری

شال و روسری های های مزون اچ جی در طرح های متنوع

ایده تبدیل روسری به شال ایده جذابی است که افراد فعال در طراحی لباس و بسیاری از خانم‌های خوش ذوق از آن استقبال کرده‌اند. اینکه بتوانید روسری خود را هر زمان نیاز نداشتید به شال تبدیل کنید، فکر بسیار جالبی است و باعث استفاده­های گوناگون از یک لباس می‌شود.

اگر برای شما هم سؤال است که چگونه شال را به روسری تبدیل کنیم، با ما در این مقاله همراه باشید. ما چند مورد از راه‌های جذاب و پرطرف‌دار را برای شما مطرح کرده‌ایم. به علاوه اگر قصد خرید شال یا روسری دارید، می‌توانید از خانه مد اچی دیدن کنید. این مجموعه شو رومی است که در آن می‌توانید به طور هم‌زمان محصولات ۵۰ برند مختلف را مشاهده کنید.

هدشال

نوع خاصی از شال که پوشش کامل تری دارد

تبدیل روسری به شال به صورت موقت

گاهی اوقات برای ست کردن با یک لباس خاص، تنها یکی از روسری‌های شما هماهنگ است؛ ولی ترجیح می‌دهید با این لباس از شال استفاده کنید. خوشبختانه نیازی نیست دوباره هزینه کنید و یک شال جدید بخرید. شما می‌توانید با یک ترفند ساده به طور موقت روسری خود را به شال تبدیل کرده و از آن استفاده کنید و بعد دوباره به همان شکل روسری آن را در کمد خود داشته باشید.

برای این کار تنها لازم است یک روسری قواره بزرگ داشته باشید. حالا روسری خود را از وسط تا کنید به شکلی که دو نیمه آن شبیه به دو عدد مستطیل باشد. این یک شال ساده موقت است که برای تهیه آن می‌توانید از روسری‌های نخی استفاده کنید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با ریش‌ریش کردن دور روسری جلوه بهتری به شال خود بدهید.

چگونه به صورت دائم روسری خود را به شال تبدیل کنیم؟

گاهی دوست دارید شالی با طرح و رنگ یکی از روسری‌هایتان داشته باشید؛ اما نمی‌توانید مشابه آن را در بازار پیدا کنید. نیازی نیست زمان زیادی را صرف گشتن برای پیدا کردن شال دلخواه خود کنید. تنها کافی است بدانید چطور می‌توانید همان روسری را به شال تبدیل کنید. اگر روسری شما قواره بزرگ است یا اندازه شال خیلی برایتان اهمیت ندارد، تنها کافی است روسری را از وسط به شکل دو مستطیل برش دهید.

حالا این لایه‌ها را روی هم گذاشته و دور تا دور آن را بدوزید تا از هم جدا نشوند. حالا یک شال همیشگی و جذاب با طرح دلخواه خود دارید. دقت داشته باشید اگر برای تبدیل روسری به شال از یک روسری نخی استفاده می‌کنید، زمان دوخت حتماً به اندازه یک سانتی­متر از لبه‌های کار فاصله قرار دهید. سپس می‌توانید حاشیه کار را ریش‌ریش کنید تا جذاب‌تر به نظر برسد. در مورد روسری‌های ساتن یا ابریشمی نیز باید لبه‌ها را به صورت لوله‌ای دربیاورید و بدوزید تا برجستگی بیشتری داشته باشند و زیباتر به نظر برسند.

 

چند نکته در مورد تبدیل دائم روسری به شال

اغلب زمانی که روسری را از به صورت دائم به شال تبدیل می‌کنید، جلوه بهتری پیدا می‌کند؛ اما باید قبل از این کار خوب فکر کرده و در مورد اینکه دیگر به این روسری نیاز ندارید، مطمئن شوید. شما پس از تبدیل روسری به شال چند برش و دوخت ایجاد می‌کنید و دیگر امکان اینکه آن را دوباره به حالت روسری برگردانید، وجود ندارد. پس ابتدا در مورد روسری انتخابی برای این کار خوب فکر کنید.

دقت داشته باشید در زمان تا کردن روسری و برش دادن آن، دو بخش مستطیلی شکل حتماً هم‌اندازه هم باشند و به صورت طولی بر روی هم قرار بگیرند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، ضخیم شدن شال شما است. از آنجایی که پس از تبدیل کردن روسری به شال، دو لایه پارچه روی هم قرار می‌گیرند، شال به دست آمده ضخامت بیشتری دارد. اگر قصد دارید این شال را برای فصل‌های سرد سال استفاده کنید، می‌توانید برای گرمای بیشتر در بین دو لایه آن پروتز‌های پشمی بگذارید تا قابلیت ذخیره گرما در شال شما بیشتر شود.

مزیت تبدیل کردن روسری به شال به صورت موقت

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، یک ترفند تبدیل روسری به شال تبدیل موقت است که در آن می‌توانید از هر دو حالت روسری و شال استفاده داشته باشید. با این کار، در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید، هم می‌توانید روسری خود را استفاده کنید و هم می‌توانید هر زمان نیاز بود از آن به شکل شال بهره ببرید.

روش موقت تبدیل کردن روسری به شال روش ساده‌ای است که در آن نیاز به هیچ برش یا دوخت خاصی وجود ندارد. هر زمان هم که دوست داشتید می‌توانید شال خود را دوباره به همان شکل روسری استفاده کنید و هیچ محدودیتی در نحوه استفاده از آن برای شما ایجاد نمی‌شود.

به علاوه با یک بار پرداخت هزینه برای خرید روسری، هم‌زمان به یک شال و روسری با طرح دلخواه خود دست یافته‌اید، البته برای این کار بهتر است از روسری‌های با کیفیت و مرغوب استفاده کنید تا زود خراب نشود. شما در خانه مد اچی می‌توانید طرح­ها و رنگ‌های متنوعی از شال و روسری را مشاهده کنید و خرید خوبی داشته باشید.

 

ماندگاری بیشتر شال و روسری

اگر بخواهید از یک روسری به هر دو شکل شال و روسری استفاده داشته باشید، باید به کمک راهکارهایی به طول عمر هرچه بیشتر روسری خود کمک کنید. یکی از نکات مهم نحوه شستن این لباس است. همیشه از یک حلال ارگانیک برای شستشوی روسری خود استفاده کنید و بعد از شستن آن را آویزان کرده یا روی یک سطح صاف قرار دهید تا به تدریج خشک شود.

کلام آخر

روسری یکی از اکسسوری‌های زیبا و پرکاربرد برای خانم‌ها است که طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و بی‌شماری دارد. برخی خانم‌ها دوست دارند شالی با طرح روسری خاص خود داشته باشند. باید بدانید این کار سختی نیست و می‌توانید به سادگی روسری خود را به یک شال تبدیل کنید.

برای تبدیل روسری به شال دو روش موقتی و دائمی پیش رو دارید که با توجه به نیاز خود می‌توانید یک مورد را انتخاب کنید. روش موقت ساده‌تر است و امکان استفاده به هر دو شکل شال و روسری را به شما می‌دهد. برای خرید انواع شال و روسری مرغوب و با کیفیت به شما پیشنهاد می‌کنیم از وب سایت خانه مد اچ جی دیدن کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.