وبلاگ

روسری یکی از محبوب‌ترین پوشش‌ها در میان اقشار مختلف افراد است؛ به همین منظور نحوه بستن آن یکی از دغدغه‌های بزرگ به شمار می‌آید. اگر در خاورمیانه یا سایر جوامع زندگی‌ می‌کنید، حتماً دیده‌اید که بانوان برای پوشش و زیبایی از روسری‌های مختلفی استفاده می‌کنند و آن را به شیوه‌های گوناگون می‌بندند. ازآنجایی‌که روسری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای افزایش زیبایی است، بانوان تلاش می‌کنند با انواع مدل بستن روسری آشنا شوند. در این مقاله قصد داریم انواع مدل بستن اسکارف و روسری را بیان کنیم.

انواع مدل بستن روسری

اگر افراد با شیوه‌های مختلف پوشیدن روسری آشنا باشند به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند استایل جذابی برای خود ایجاد کنند. افراد باید روسری‌ها را باتوجه‌به جنس و اندازه‌ای که دارند، سر کنند. روسری‌ها به‌طورکلی به دو دسته قواره بلند و قواره کوتاه تقسیم‌بندی می‌شوند که استفاده از هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. همچنین هر کدام به شیوه خاصی بسته می‌شوند.

بستن روسری باحجاب

بستن روسری قواره متوسط با حجاب کامل شامل دو روش متفاوت است. ابتدا به شرح روش اول می‌پردازیم. بستن روسری به این شیوه بیشتر در بین افراد محجبه رواج دارد. فرقی نمی‌کند شما از چه جنس پارچه روسری استفاده می‌کنید؛ زیرا می‌توانید از این مدل بستن روسری پیروی کنید. ابتدا روسری را از وسط به دو نیم تقسیم کنید. طرف راست روسری را از سمت چپ آن به دور گردن چرخانده و سپس طرف چپ آن را از سمت راست دور گردن خود بچرخانید. سمت چپ و سمت راست روسری را به شکل پاپیون به یکدیگر گره بزنید. در انتها گره روسری و قسمتی که روی جلوی گردنتان قرار دارد را مرتب کنید تا ظاهری زیبا داشته باشد.

حالا به شرح روش دوم می‌پردازیم. فرقی نمی‌کند شما روسری قواره بزرگ دارید یا قواره متوسط. در این شیوه از بستن روسری شما می‌توانید از هر دو سایز استفاده کنید. در این مدل بستن روسری نیز مانند مدل قبلی پوشش افراد به طور کامل رعایت می‌شود و می‌توانند از این شیوه در بسیاری از مراسم‌ها استفاده کنند. مراحل بستن روسری به این شیوه به شرح زیر است:

  • در ابتدا روسری را سر کرده و دو طرف روسری را با یک گیره در قسمت پایین گلو به یکدیگر متصل کنید.
  • گوشه یک طرف روسری را گرفته و از بالای سر تا سمت گوش مخالف بیاورید و به کمک گیره‌ای کوچک آن را به قسمت روسری زیر متصل کنید. در این شیوه روسری باید به گونه‌ای بسته شود که زیر چانه به طور کامل پوشانده شود.
  • سپس طرف دیگر روسری که آزاد است را به‌ طرف مخالف به‌صورت مخفیانه گره بزنید.

شیوه بستن روسری قواره بزرگ

روسری قواره بزرگ یکی از انواع مختلف روسری است که در طرح، رنگ و جنس‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. تفاوت این روسری با سایر روسری‌ها در اندازه آن‌ها است؛ به‌گونه‌ای که این مدل‌ها اندازه‌ای بزرگ‌تری نسبت به سایر محصولات دارند. افراد بنا بر سلیقه، نوع لباس و... دست به انتخاب این نوع روسری می‌زنند. برای بستن روسری قواره بزرگ شیوه‌های مختلف وجود دارد؛ از جمله:

 

روش اول

در این مدل بستن روسری یک گره بزرگ در جلو زیر گردن قرار دارد. اگر علاقه‌مند به بستن این مدل اسکارف هستید باید مراحل مختلفی را دنبال کنید. در ابتدا روسری را روی سر می‌گذارید و یک طرف آن را از ناحیة پشت گردن عبور می‌دهید و از زیر گوشتان روسری را بیرون می‌آورید. قسمت دیگر روسری که آزاد مانده است را با طرف دیگری که از زیر گوش خارج کردید گره می‌زنید. هنگام این مدل بستن اسکارف بهتر است به جنس پارچه روسری توجه داشته باشید؛ زیرا این شیوه مناسب برای روسری‌های ساتن و لیز نیست. همچنین در این مدل پوشش به طور کامل رعایت نمی‌شود.

 

روش دوم

افرادی که تمایل به استفاده از روسری قواره بلند دارند و می‌خواهند در آن پوشش کامل را نیز حفظ کنند، بهتر است روسری خود را این‌گونه ببندند. در ابتدا یک طرف روسری را از روی ناحیه گوش و پشت سر و همچنین از ناحیه زیر گوش دیگر عبور دهید و آن را خارج کنید. سپس طرف دیگر روسری را در قسمت زیر گوش دیگر با یکدیگر گره بزنید.

 

روش سوم

مدل بستن روسری دیگری در نوع قواره بلند وجود دارد که در آن هر سه ‌گوشه روسری در جلوی بدن قرار می‌گیرند. در ابتدا روسری را سر کرده و از قسمت پشت، روسری را به سمت جلو هدایت کنید. سپس یک سمت روسری که پهنای بیشتری دارد را به سمت مخالف می‌آورید و آن را تا پشت سر می‌رسانید. در نهایت دو طرف روسری را با کمک گره مخفی در جلو سر به هم می‌رسانید.

شیوه بستن روسری ساتن و ابریشم

بستن روسری در انواع مختلف علاوه بر اینکه وابستگی بسیاری به ‌اندازه روسری دارد، بستگی به جنس روسری نیز خواهد داشت. شیوه‌های بستن روسری ساتن و ابریشم به دو بخش تقسیم می‌شوند. برای بستن روسری در شیوه اول باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • ابتدا روسری را به‌اندازه دلخواهتان و به‌صورت سه‌گوش تا می‌کنید و سپس آن را روی سرتان قرار می‌دهید.
  • سپس دو لبه آن را در جلو یک اندازه می‌کنید و گوشه‌ها را به‌صورت ضربدری به‌طرف پشت گردن می‌برید.
  • در انتها در یک طرف گردن، دو سر روسری را به یکدیگر گره بزنید.

افرادی که علاقه‌مند به ‌قرار گرفتن گره روسری در جلو گردند هستند، می‌توانند از مدل بستن روسری به این شیوه بهره ببرند. ابتدا روسری را به دو نیم تقسیم کرده و آن را روی سر بگذارید. سپس آن را در جلو بدن خود تراز کنید و در ناحیة زیر گردن گره محکم بزنید.

کلام آخر

در دنیای مد و فشن شیوه‌های مختلف بستن روسری و اسکارف وجود دارند که افراد بنا بر سلیقه و نوع لباسی که قرار است بپوشند می‌توانند مدل مورد نظر را انتخاب کنند. هنگام خرید و بستن روسری افراد باید به ‌اندازه و جنس روسری توجه شایانی داشته باشند تا بتوانند به زیبایی استایل خود اضافه کنند. خانه مد اچ جی با داشتن سال‌ها سابقه و تجربه در زمینه ارائه روسری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف آماده خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی است. اگر شما می‌خواهید بهترین مدل بستن روسری را باتوجه‌به جنس و اندازه روسری داشته باشید بهتر است با مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.